TALLADEGA، Ala. – مسابقه حذف برای تعیین نقاط باز باقی مانده در میان فینالیست های قهرمانی معمولاً یکی از یک سری سناریوهای گیج کننده و ریاضی است.

مسابقه آتی یکشنبه در مارتینسویل اسپیدوی نباید کسی را مجبور به کوبیدن ماشین حساب کند.

با دو نقطه باقی مانده، عمدتاً دو سناریو برای پر کردن این دو نقطه وجود دارد:

– ویلیام بایرون، چیس الیوت، جوی لوگانو و رایان بلنی می توانند با یک برد امتیاز کسب کنند.

– اگر آنها برنده نشوند، کریستوفر بل و کایل لارسون دو جایگاه نهایی را تضمین می کنند. اگر یکی از چهار مورد فوق برنده شود، احتمالاً به این بستگی دارد که بین بل و لارسون چه کسی بیشترین امتیاز را به دست آورده است.

چیس الیوت (L) و ویلیام بایرون در مارتینسویل با موقعیت‌هایی روبرو می‌شوند که باید برنده شوند.

پس از یک مسابقه پر حادثه یکشنبه در تالادگا سوپراسپیدوی، بل و لارسون به ترتیب 37 و 36 امتیاز نسبت به ویلیام بایرون، اولین راننده خارج از خط، برتری داشتند.

بایرون (منهای 36) و جوی لوگانو (منهای 38) در صورتی که لارسون و بل در جمع 15 تیم برتر قرار گیرند هیچ شانسی ندارند و احتمالاً باید هر دوی آنها خارج از رده بیستم قرار بگیرند تا شانسی برای گرفتن آنها داشته باشند. بلنی (منهای 47) به آنها نیاز دارد تا آنها را خارج از 30 تیم برتر به پایان برسانند تا شانس داشته باشند و الیوت چاره ای جز برد ندارد.

الیوت گفت: “من نمی توانم برای مارتینسویل صبر کنم.” “من هنوز فرصت دارم.”

این وضعیت هرگونه استرس را در تلاش برای کشف استراتژی‌های بالقوه در مورد کسب امتیاز مرحله یا ریسک کردن برای برنده شدن به قیمت عدم کسب امتیاز کافی برای پیشرفت احتمالی کاهش می‌دهد.

لوگانو گفت: “مارتینسویل مسیر بدی برای ما نیست.” “در این مرحله ما فقط یک دیدگاه ساده داریم: همه چیز یا هیچ چیز. امتیازات مرحله مهم نیست. هیچ چیز دیگری جز برنده شدن مهم نیست.”

هر چهار راننده ای که با موقعیت های مجازی که باید برنده شوند، روزهای خود را در Talladega پایان ناامیدکننده ای داشتند.

مسابقه الیوت زود به پایان رسید که او در مرحله افتتاحیه دچار حادثه شد.

الیوت گفت: «اگر امروز (در تالادگا) برنده نشده بودیم، هفته آینده (در مارتینسویل) در وضعیت بسیار مشابهی قرار داشتیم. من از آن متنفرم. نمی‌دانم در آن موقعیت‌ها چه می‌کنی… به پهلو چرخیدم و به داخل لاشه سر خوردم.

“کاش می توانستم کاری متفاوت انجام دهم، اما نمی دانم چه کار می کردم.”

لوگانو و بلنی در مرحله نهایی به خوبی با هم کار کرده بودند تا به جلوی گروه برسند، اما قبل از احتیاط دیرهنگام ناک اوت شدند. هر دوی آنها قبل از وقت اضافه برای سوخت گیری به میدان رفتند و امیدوار بودند که بیش از یک نفر باشد و دیگرانی که جلوتر از آنها هستند باید در پیت ها سوخت گیری کنند.

تنها یک وقت اضافه وجود داشت و لوگانو پانزدهم شد در حالی که بلنی بیست و سوم شد.

لوگانو گفت: “من خیلی عقب بودم تا برنده شوم.” “احساس می‌کردم در شرایطی هستم که باید برنده می‌شوم. بنابراین تصمیم گرفتیم در آنجا متوقف شویم و به مهره‌های سبز و سفید بیشتری امیدوار باشیم زیرا فکر می‌کنم این تنها شانس ما برای برنده شدن خواهد بود.”

رایان بلنی (L) و جوی لوگانو در تلاش برای بازگشت به چمپیونشیپ 4 هستند.

این فقدان اجرا بود که برای رانندگان پنسکه ناامیدکننده بود، زیرا اگر بتوانند در مارتینسویل برنده شوند، احتمالاً در فینیکس برای بردن عنوان قهرمانی خواهند بود. اما اکنون وضعیت وحشتناکی برای یکی از رانندگان پنسکه برای پیشرفت است و به طور بالقوه قهرمانی را به دست رانندگان هندریک یا گیبس واگذار می کند.

بلنی گفت: “ما کاری را که قرار بود انجام دهیم انجام ندادیم و در مواقعی که نیاز داشتیم کمکی دریافت نکردیم.” اکنون باید هفته آینده برنده شویم.

بایرون فکر می کرد کاری را که قرار بود در تالادگا انجام دهد در حالی که وقت اضافه پیش می رفت انجام داد. اما او فشار دهنده اصلی خود را در لارسون از دست داد که بنزینش تمام شد و سپس از کنار کارسون هوسوار که به سمت پرچم شطرنجی می آمد عبور کرد.

بایرون به‌جای برد یا کسب رتبه بالای پنج، در رده 25 قرار گرفت و در یک حفره عمیق قرار گرفت.

بایرون گفت: “به نظر می رسد که همه افراد زیر امتیاز باید برنده شوند، بنابراین ما فقط باید به آنجا برویم و این کار را انجام دهیم.” بنابراین ما دو هفته قوی داشتیم، اما نتیجه ای نداشتیم. فقط باید به آنجا برویم و سعی کنیم بهترین کار را انجام دهیم.”

کریستوفر بل به یک روز قوی در مارتینسویل نیاز دارد تا فصل خود را زنده نگه دارد.

تمام شدن سوخت، لارسون را در موقعیتی قرار می دهد که نیازی به ریشه کن کردن هیچ یک از چهار راننده زیر خط برش برای برنده شدن ندارد.

لارسون گفت: “شما باید فرض کنید که یکی از آنها برنده خواهد شد.” همه آنها در آنجا واقعاً خوب هستند. تک تک آنها در آنجا برنده شدند… این یک مبارزه خواهد بود. نبرد امتیازی بین من و کریستوفر.

“امیدوارم که بتوانیم دوباره مانند آنچه تاکنون انجام داده ایم اجرا کنیم و در خط مقدم باشیم.”

زنگ؟ او به سادگی در آن موقعیت لبخند زد، جایی که می‌داند باید به اندازه لارسون امتیاز کسب کند تا در امان بماند و به مسابقه قهرمانی صعود کند. بل و لارسون سال‌ها در ماشین‌های اسپرینت با یکدیگر مبارزه می‌کردند و گاهی اوقات در ماشین‌های کاپ با هم درگیری داشتند.

بل گفت: “این یک نبرد خواهد بود.” “(لارسون) بدیهی است که در مارتینسویل بسیار خوب بود. ماشین های هندریک در گذشته در مارتینسویل واقعا خوب بودند.

“ما فقط باید آنجا خوب باشیم. و این وحشی خواهد بود.”

باب پوکراس سقف سازی نسکار و INDYCAR برای FOX Sports. او دهه‌ها را به پوشش ورزش‌های موتوری، از جمله بیش از 30 دیتونا 500 پرداخت، و در ESPN، اخبار ورزشی، مجله NASCAR Scene و The (Daytona Beach) News-Journal کار کرد. او را در توییتر دنبال کنید @بابوکراس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *